CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday 12 July 2011

JATUH

Salam…

For a long journey, aku tinggalkan kegemaranku. Bukan sebab dah bosan tapi aku tau aku belum kuat untuk blogging semula. Mungkin entry kali ini berbaur emosi dan perasaan. Tapi maybe ini salah satu cara yang boleh bantu aku terus bangkit.

Setiap kali aku rase penat, setiap kali aku jatuh, setiap kali aku menangis, setiap kali aku kabur, setiap kali aku keliru, setiap kali aku gelisah dan setiap kali aku pilu sebenarnya aku tidak tahu bahawa ALLAH sedang memberikan aku kekuatan untuk harungi semua ini.

Pertikaian selalu dibuat, kenapa aku dinilai begini sedangkan hati aku benar2 cuba untuk jadi yang terbaik. Aku jatuh semula. Aku tau, aku x patut menoleh dan tunduk sebab aku ada tanggungjawab aku yang lain. Aku perlu melaksanakan yang lain. Aku perlu bangun. Tapi aku x boleh berdendam..


burn out!!!!!!

Yes !!!

 :: Biar orang buat jahat kat kita, jangan kita buat jahat kat orang..

Hati ku : sampai bila aku harus tunduk dan jaga hati orang, tapi orang x pernah hargai aku.. aku penat.. aku penat….. aku benci!!!

aku GERAM!!!!!!!!!!!


:: kau x boleh terus jatuh, semuanya ada hikmah… Kau pasti boleh bangkit.. Kau pasti boleh mengharunginya..

Hatiku : Bila???? Bila ???? Bila kekuatan itu hadir? Untuk bagi aku semangat untuk bangkit??? Aku penat!! Aku letih!!! Aku dah cuba buat yang terbaik… Aku dah cuba seikhlas yang mungkin tanpa harap apa2 balasan. Aku tau hal ini x seberat mana, tapi ia cukup mengganggu ketenteraman hidup aku!!! Ya ALLAH tolong aku untuk keluar dari kemelut ini. Aku  xsuka…

aku PENAT!!!



:: kau ada motivasi sekeliling kau, kau ada potensi untuk bangkit.. tapi kau sia2kan.. Kau x tau ALLAH ada, kau x sedar ALLAH sedang memberi , Kau x sedar ALLAH sedang membantu.. Kau sebenarnya x mensyukuri apa yang ada.. kau ada segalanya, apa lagi yang kau nak??? Nyawa kau juga sementara, kau DEMAND!!!! Kau kene redha dgn pe yg ALLAH berikan … Kau sape nak mcm2??? Kau sape?? Xperlu untuk rase terlalu jatuh, sebab ALLAH ada unuk kau… ALLAH maha penyayang.. ALLAH maha memahami… ALLAH tau setiap apa yang kau tangisi, ALLAH  tau setiap apa yg kau kesali.. percayalah aturan ALLAH sgt indah… redha dgn apa yang terjadi pasti kebahagiaan hakiki tu akan hadir tanpa kau cari…… insyaALLAH..

aku tau ya ALLAH... Kau sedang mengujiku.. tapi ya ALLAH, jgn sesekali KAU tinggalkan aku ya ALLAH.. aku perlu KAU untuk terus bangun dan mengharungi apa sahaja...  ameeeennnn....

0 comments:

Post a Comment